czwartek, 30 maja 2013

Ile powinno spać dziecko?

Ile powinno spać dziecko? Odpowiedź jest bardzo prosta: tyle, na ile ma ochotę. Jeżeli kiedyś, ktoś Ci powiedział, że np. taki noworodek, to je i śpi na zmianę przez 24h na dobę, to wiedz, że sprzedał ci największą ściemę. Może chciał Cię wpuścić w poczucie winy, że na pewno robisz coś źle, skoro Twoje dziecko nie śpi w dzień 3h non-stop (a w nocy włącza mu się tryb wyjca i śpi tylko wtedy, kiedy robisz przysiady). Spieszę Cię pocieszyć, nadal możesz uważać się za całkiem dobrego rodzica. Bowiem są takie wybitne jednostki, które gardzą drzemkami, bo życie jest za krótkie, żeby spać (ja osobiście pod tym się nie podpisuję)! Doskonałym przykładem jest moja córka, która szybko dała nam do zrozumienia, że dzień jest porą hucznych zabaw, a nie spania. Tak też w pierwszych miesiącach swego zycia była łaskawa zasnąć trzy razy w ciągu dnia na 30 min. (słownie trzydzieści minut, i ani minuty dłużej!) Każdy rodzić wie, że czasami 30 min starcza na to by się podrapać w tyłek, ewentualnie umyć zęby i się wysikać. A ja miałam ochotę jeszcze zjeść śniadanie, usiąść na fotelu...o sprzątaniu to nawet nie wspomnę. Z czasem okazało się, że Helka potrzebuje co raz mniej dziennego snu...Cóż, pozostało mi zostać mistrzynią świata w robieniu wszystkiego z dzieckiem pod pachą, w chuście, pod nogami etc. Mistrzostwo dzierżę do dziś. Bo dziś me dziecko śpi WYŁĄCZNIE na spacerze, w zależności od humoru/aury/pogody 30-40-60 min. I szczerze powiem, że bardzo pasuje mi ten układ, bo w nocy przesypia 11h, ha!!!! Tak też, młody rodzicu, nie denerwuj się, nie frustruj, że Twoja pociecha nie śpi 'książkowo'. Zaręczam, że 12h z dziecięciem u boku to prawie jak 6h na siłowni, a poza tym: darmowa lekcja śpiewu, śmiechoterapia, hart ducha, umiejętność doskonałego zarządzania czasem (HA HA HA!!!) - same korzyści!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz